Субота, 20.04.2024, 13:11

Вітаю Вас Гість | RSS

Дякую, що зайшли на сайт!
Головна » 2012 » Жовтень » 23 » Тренінг " Креативність"
21:44
Тренінг " Креативність"
 
 Тренінг сьогодні є незамінним елементом системи навчання й розвитку. Він є груповою формою навчання, насамперед навчання, яке опирається на досвіді людини, а також дає  можливість відразу використовувати її на практиці, виробляючи нові навички.
 Тренінг, як і урок, має свої етапи. А ще і свої атрибути. Ось такі:
 Цей тренінг я проводила на районному семінарі вчителів з основ здоров'я.
Мета:  розвивати навички та вміння керувати креативним процесом, подолати стереотипи та бар’єри, які обмежують творчий потенціал; фантазувати, уявляти образи, активізувати й актуалізувати процеси особистісного творчого розвитку. Формувати партнерську позицю у творчій діяльності, спілкуванні, вміння активно слухати, намагатися зрозуміти людину, а не переконувати її у своїй правоті.
Тренінг " Креативність"
I.Вступна частина
1.Привітання (На початку заняття учасники вітаються і знайомляться один з одним)
Невербально(завдяки жестам, міміки-не повторювати вже використаний жест)
2.Знайомство
Вправа „Презентація свого „Я” (Ім’я + якості)
Мета: поглиблення знайомства, створення атмосфери довіри та позитивного емоційного клімату, інтересу до занять.
Час: 10 хв.
Процедура проведення: перший учасник називає своє ім’я і дає характеристику якості, які дають можливість вважати себе людиної творчою,неординарною. Наприклад: „Я – Леся, я акуратна, обережна, уважна, хочу пізнати свої творчі можливості”.Так кожний учасник розповідає про себе.
3.Вправа „Правила”(прийняти правила роботи і спілкування під час тренінгу)
Час: 10 хв.
Процедура проведення: тренер закликає учасників сформулювати правила роботи роботи під час заняття. Кожен учасник має право висловити свою думку щодо проведення занять та правил поведінки групи
 
 

4.Очікування
Вправа „Дерево очікування”
Час: 5 хв.
Матеріали: дерево, на якому потім будуть яблука
Процедура проведення: спочатку кожному учаснику тренер роздає стікери і пропонує зафіксувати свої сподівання.
-Мені б хотілось на цьому тренінгу...
II.Основна частина
1.Пре-тест( Оцінка рівня поінформованості щодо проблематики)
Робота в групах
Вправа"Креативність"(Як ви розумієте "креативність").Під час роботи з різними поняттями можна використовувати принцип Ментальних карт, який допоможе застосовувати елементи ейдетики. Запропонувати малювати лівою рукою, що буде спонукати до розвитку правої півкулі, яка відповідає за творчість особистості.
2.Актуалізація проблеми та конкретних завдань для її розв’язання.   
3.Надання інформації, засвоєння знань.
Презентація «Креативність»
4.Енергізатор (Енергізатор („energizer”) – коротка вправа, яка відновлює енергію групи під час навчання.
Більшість вправ – енергізаторів проводяться з метою порухатись у незвичній цікавій формі, через гру налагодити та розвинути взаємодію, співпрацю між учасниками.
Енергізатори активізують роботу різних аналізаторів: тілесно-кінестетичих,візуально-просторових, візуально-аудіальних і т. д. та розвивають музично-ритмічні, креативні, творчі здібності учасників.)
Вправа «ПОДОРОЖ»
Під час виконання  завдання звучить музика
- Отже уявіть, що ви:
·     йдете босоніж по гарячому піску;
·     гуляєте з повітряною кулькою, коли дме сильний вітер;
·     переходите через бурхливий гірський струмок, перескакуючи з камінчика на камінчик;
·     йдете крізь густий ліс вночі, обминаючи дерева;
·     ступаєте  вузькою стежкою з височенною кропивою з двох сторін;
·     прогулюєтесь  осіннім парком, розгортаючи ногами листя;
·    ступаєте по снігу, провалюючись по коліна;
·     йдете гірським хребтом, коли дме сильний вітер;
      пірнаєте крізь фантастичні образи своїх снів;
·     проникаєте крізь образи минулого (майбутнього);
·     ковзаєте по льоду в слизькому взутті;
·     пересуваєтесь по не застиглій ще смолі;
·     крокуєте містами Батьківщини;
·     крокуємо по країні мрій;
·     летите у космосі;
·     перетворюєтесь у повітряні кульки, які вітер підносить високо в небо. 
Учасники рухаються по кімнаті в довільних напрямках, зображують почуте.
  5.Робота в групах
 Вправа „Квота творчих ідей” (метод креативного розвитку-метод придумування)
    Мета: стимулювання творчої уяви й фантазії, розвиток оригінальності, швидкості та гнучкості мислення. Звучить музика. Ф.Шопен „Фантазія”.
   Час: 5 хв.
  Процедура проведення: „Подумайте та запишіть, як можна використати звичайний предмет – цвях, газету, порожню консервну банку, пляшку тощо. Напишіть якомога більше призначень. Оцінюється продуктивність використання завдань шляхом підрахування кількості відповідей за певний інтервал часу; гнучкість – кількість переключень з одного об’єкта на інші; оригінальність – за частотою такої відповіді в однорідній групі”.
Обговорення:
-      Чи складно було виконувати вправу? Що заважало?
-      Як швидко виникли оригінальні ідеї?
 
(повну версію можна переглянути  в Меню-Каталог файлів )
 
 

 



 
Переглядів: 6817 | Додав: Lesya | Теги: тренінг, креативність | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 1
1 Олена  
0
Тренінг був дуже вдалим-продуманим з самого початку і до кінця. Отримала масу задоволень!

Ім`я *:
Email *:
Код *: