Урок-тренінг: " Уникнення небезпек в кримінальних ситуаціях" - 11 Вересня 2012 - Персональный сайт

Четвер, 08.12.2016, 06:58

Вітаю Вас Гість | RSS

Дякую, що зайшли на сайт!
Головна » 2012 » Вересень » 11 » Урок-тренінг: " Уникнення небезпек в кримінальних ситуаціях"
22:23
Урок-тренінг: " Уникнення небезпек в кримінальних ситуаціях"
                                  
Тренінг-це форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з учителем.Тому в своїй практиці я  проводжу  уроки-тренінги. Саме вони не схожі на класичні уроки. Учням дуже подобаються тренінги, вони, ніби, створюють у них відчуття свята, хоча під час їх проведення можна навитися і збагнути набагато більше, ніж під час уроку(відкритість, активність, робота в команді, аналіз ситуації і прийняття рішень, уміння надавати й отримувати допомогу, усунення психологічного бар'єру.....)
Як і урок, так і тренінг має свою структуру:
Хід тренінгу
I.Вступна части
1.1.Привітання( Привітання "Імпульс по колу з усмішкою")
Мета: налаштувати групу на спільну роботу, створити сприятливу і невимушену атмосферу, підняти настрій, прийняти правила роботи групи пі д час тренінгу.
1.2.Знайомство
Сьогодні наше знайомство пройде у такій формі: називаєте своє ім'я і продовжуєте фразу: «Я (називають ім'я), я щасливий(щаслива), коли.. (поруч зі мною є друзі.. ., я у безпеці...,мені допомагають...»
1.3. Повторення « Правил класу». (В даному випадку- « Правила групи»).
 Мета: вчити учасників працювати за визначеними правилами (правила ми складаємо свої в кожній групі-класі, на початку року-виконуємо  в друкованому чи в писаному вигляді, можливо, в малюнках)
1.4. Вступ. Актуалізація та мотивація знань.
Вправа «Мікрофон» Як ви розумієте вислів «Безпека щоденного життя»? Які небезпеки найчастіше трапляються у щоденному житті? Хто з вас потрапляв у небезпечну ситуацію? Як це сталося?
1.5.Очікування.
 Мета: навчити учнів визначати власні очікування і мету заняття. 
 Матеріали - стікери, відповідно до числа учасників, ручки
Хід вправи Учні записують свої очікування на стікераху формі піщинок(Незакінчене речення": я очікую...; мета, яку я маю намір досягти)
 
2. Основна частина
 2.1. Визначення рівня поінформованості учнів з теми.( Претест).
 2.2.Інформаційне повідомлення.
Словникова робота:Шантаж,пограбування,напад
2.3.Робота в групах.0б'єднання в групи(роздаються прислів'я , учні промовляють і шукають-так об'єднуються у групи)
Прислів 'я:- Пішов по шерсть,а вернувся сам острижений(пограбування): - Кликав Вовк козу в гості,а та йти не хоче(шантаж)
-Бережи вуха,щоб не вкусила муха(напад)
Групи  отримують своє завдання. Кожна група опрацьовує, розігрує ситуацію, презентує роботу у вигляді малюнків, значків(використання елементів ейдетики,яка сприяє розвитку уяви,асоціації)
2.4.Вправа «Допоможи зняти резинку» Тепер для вас є ще одне цікаве завдання, а саме:
Вчитель :На ліву руку надягнути резинку. Потім самотужки зняти резинку лівою рукою (умова:не допомагати правою,а зняти її тільки і тільки лівою рукою).

Ну що,важко?А що потрібно зробити?Яке рішення приймаємо, якщо ми не можемо самі самостійно впоратися із завданням. (На допомогу повинен прийти хтось).В таких складних ситуаціях ми повинні звертатися за допомогою.

2.5,Обговорення з групою: «Куди звертатися за допомогою»

-звернутися до батьків, 
-до рідних,
-народну службу порятунку-101
- Органи охорони правопорядку.
Держава створює закони й зацікавлена в тому, аби їх дотримувались. Для цього держава створює спеціальні органи, основне завдання яких — охоронаправ, законів, сфер життя суспільства. Саме тому ці органи назвали — провоохоронними.
Правоохоронні органи — це державні органи, спеціальною функцією яких є протидія правопорушенням та забезпечення законності. У нашій країні існують Конституційний суд України,Прокуратура України, Міністерство внутрішніх справ України, Міністерство юстиції, Служба безпеки України. Усе це правоохоронні органи. До правоохоронних органів належать: прокуратура,судові органи, органи безпеки, органи внутрішніх справ, митні органи, юстиції.
 
Пам'ятка психолога
Зверніть увагу на свій психічний стан, як правило, злочинці обирають собі в жертву людей у пригніченому настрої.
Будьте спокійними в усіх ситуаціях, навіть за нападу злочинця (так ви можете почути голос інстинктів, які підкажуть, як діяти в даній ситуації). Якщо ви стали жертвою злочину - зробіть висновки і живіть далі, намагаючись змінити своє життя.
Друзям і близьким слід "не лізти в душу", а просто бути поруч, налаштувавшись вислухати, допомогти.
 
2.6.енергізатор - вправа на зняття м'язового та емоційного напруження.Зараз ми з вами проведемо рухавку « Погода в Занзібарі». Для цього необхідно стати в коло, повернутися направо і іти , повторюючи рухи за мною.
У Занзібарі гріє сонечко( гладити по плечах того, хто йде попереду), дме легкий вітерець( провести пальцями по спині).Та ось хмарки закрили сонце, почав крапати дошик( стукати пальцями), здійнявся вітер( терти спину), почалася злива(енергійно стукати пальцями по спині), град (кулаками). Але що це? Буря вщухає( усе в зворотньому порядку).Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на легенький вітерець. У Занзібарі знову сонячна погода.
Ми можемо ще раз провести таку рухавку, але говорячи про наш клімат. Розвертаємося кругом та продовжуємо.
А в Україні холодно. Коли виходиш на вулицю, мороз хапає за щоки ( щипати за щоки), за вуха ( масажувати вуха), пробирається під куртку ( щипати спину), мерзнуть ноги ( тупотіти ногами).Та коли заходиш у дім, стає тепліше (пощипують вуха, щоки).Поступово зігріваєшся і розслаблюєшся ( гладити по плечах, спині). - Дякую вам!
 3.Заключна частина
3.1 Посттест ( перевірка отриманих знань)
Зачитування притчі «Вища мудрість».
             Одного разу до старого Майстра китайських бойових мистецтв прийшов молодий європеєць і запитав:
 Учителю, я чемпіон своєї країни з боксу і французької боротьби. Чого б ти ще міг навчити мене?
Старий Майстер усміхнувся і сказав:
      Уяви, що ти гуляєш містом і випадково забрів туди, де тебе очікують громили, щоб нам'яти тобі боки й пограбувати. Тож я навчу тебе не гуляти в таких місцях.
3.2 Вправа «Пісочний годинник»
Мета: навчити учасників робити висновки, підбивати підсумки на основі очікувань.
  Хід вправи
Необхідно перемістити піщинки у нижню частину годинника, висловлюючи враження усно.
3.3. Заключне слово.
Вправа «Бажаю собі і всім вам...» Отже, я всім вам бажаю добра і щастя. А ви по колу висловлюйте один одному свої побажання, починаючи словами: «Я бажаю собі і всім вам...», звичайно, посміхаючись.
o:p>/H�U�oV  
Переглядів: 1483 | Додав: Lesya | Теги: уникнення небезпек в кримінальних с | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1  
Гарний тренінг, дуже все продумано!

Ім`я *:
Email *:
Код *: